donderdag 24 november 2011

Catrice Mono Oogschaduws


De nieuwe collectie van Catrice ligt al een tijdje in de winkel en ik heb er al veel goede dingen over gehoord en gelezen en ik kan natuurlijk dan niet achterblijven zonder iets te proberen. Vandaag laat ik jullie 3 mono's van Catrice zien van de gewone collectie die altijd te koop is. Ik heb ook nog 2 uit de Bohemia collectie, maar aangezien die Limited Edition zijn vond ik het niet nodig om die nog te laten zien. De drie kleuren die ik heb zijn: Kijk je mee naar de swatches en mijn mening?


Ik heb heel lang staan twijfelen, er is namelijk een ruime diversiteit waar je uit kunt kiezen. Ik heb besloten om niet voor de standaard kleuren te kiezen, omdat ik die eigenlijk wel uit mijn Too Faced of Urban Decay palette kan halen. Het zijn dus een beetje anders dan andere kleuren, maar aan de andere kant wel goed geschikt voor een avondje uit of als je gewoon zin hebt in iets meer pit.
Ik beging met de gouden kleur. Dit is een mooie shimmer kleur, ook heel geschikt voor alle feestdagen die er nu aan gaan komen. De kleur is heel mooi en echt goed gepigmenteerd. Het enige nadeel is wel dat deze kleur een beetje korrelig is, maar dat zal waarschijnlijk ook wel komen door dat het natuurlijk een erge shimmery kleur is. Naast dat is het gewoon een hele mooie kleur en denk ik dat je er hele mooie looks mee kunt maken. Niet alleen voor de feestdagen, maar voor allerlei gelegenheden.


De tweede kleur is C'mon Cameleon. Dit is ook net een kameleon! In het een licht is de kleur donker, terwijl als je de kleur op een andere manier belicht, zie je ineens dat het een lichtere kleur is. De kleur heeft een glans, maar is niet zo overdreven glitterig als bijvoorbeeld Talk Like An Egyptian. Hierdoor is hij ook niet korrelig en veroorzaakt ook geen fall-out. Ook deze kleur is heel goed gepigmenteerd en met een goede basis, blijft ie lekker lang zitten. Deze kleur zou ik persoonlijk wat vaker gebruiken dan de gouden kleur, aangezien deze ook heel mooi kan staan als je hem in je crease aanbrengt bijvoorbeeld.


De laatste kleur is een ijsblauw. Ik heb niet heel veel met blauw, maar aangezien het dit seizoen de trend is en ik wel veel donkerdere blauw tinten heb, maar nog geen lichte nam ik deze mee. Misschien wel leuk om een mix mee te maken donker- en lichtblauw. Deze kleur is een beetje een teleurstelling, hij is niet goed gepigmenteerd en de kleur die er dan na vaak je kwast (vinger) erover heen gehaald te hebben afkomt, vind ik meer op zilver dan op blauw lijken. Een beetje jammer, want de kleur toen ik hem zag vond ik er best gaaf uitzien en als hij echt mooi ijsblauw was geweest had je er best gave dingen mee kunnen maken. Helaas is dit dus niet zo, maar ach we vinden er wel wat anders leuks op om mee te doen ;)


Over het algemeen ben ik dus tevreden over de kleuren die ik heb uitgekozen en ik denk eerlijk gezegd niet dat het bij deze 3 kleuren zal blijven als het op mijn Catrice mono collectie aankomt. Catrice is te koop bij het Kruidvat en de mono's kosten €2,79 per stuk.

Wat vinden jullie van de Catrice mono oogschaduw's?

Tot snel,
xo Jasmijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten