zondag 25 september 2011

Hema Bronzing Highlighte VS. Catrice Multi Colour Blush


Vanaf vandaag een nieuwe serie: de VS. serie. Ik denk dat jullie wel weten wat ik hiermee bedoel, maar ik zal het even uitleggen. Iedere week kies ik 2 producten uit (van de zelfde soort; oogschaduw, mascara etc.) en dan ga ik voor jullie vergelijken welk product ik beter vind. Vandaag begin ik met 2 blushes/bronzers, namelijk eentje van de Hema en een van Catrice, allebei budget merken. Benieuwd naar de winnaar?

Ik kocht een tijdje terug 2 nieuwe blush/bronzing producten: de Hema Bronzing Highlighter in 02 Dark en de Catrice Multi Colour Blush in 010 Riviera Rose. Allebei de producten zijn multi coloured, wat betekent dat er meerdere kleuren in het product zitten.


Ik ga beginnen met de Hema Bronzing Highlighter poeder. Toen ik het doosje zag liggen, dacht ik echt gelijk wow, wat ziet dit er leuk uit! Niet echt een Hema product, vind ik, bij de Hema bedenk ik me meestal dat een product er heel simpel uitziet. Maar deze was dat dus niet, dit product zit in een leuke (simpele) verpakking, heeft verschillende functies in 1 en het heeft een reliëf patroon wat ik zelf altijd wel erg leuk vind als een product dit heeft.



In de winkel was geen tester aanwezig en daarom heb ik het dus op de gok meegenomen zonder te weten of het überhaupt iets zou zijn. Eenmaal thuis was ik echt super benieuwd naar wat het product zou doen, dus ik besloot gelijk te gaan testen. Helaas helaas, vind ik het echt zwaar tegenvallen. Als ik de roze kleur zie, denk ik dat het een lekker fel kleurtje is (wat een trend is dit najaar) die je eventueel iets zachter zou kunnen maken met de wat lichtere kleuren. Daarentegen zijn juist de minst "interessante" kleuren het best gepigmenteerd en de roze eigenlijk helemaal niet. Op de foto zie je de roze kleur wel zitten, maar dit was nadat ik zeker een stuk of 7-8 keer met mijn vinger over de blush was gegaan. De andere 2 kleuren zijn behoorlijk standaard en eigenlijk een beetje te licht om als bronzer of blush te gebruiken. Het enige waar je ze voor zou kunnen gebruiken is als highlight, maar aangezien nauwelijks een shimmertje bevatten vallen ze amper tot niet op op de huid. Heel erg jammer dus van dit product, maar ik ben hier helemaal niet enthousiast over. De prijs van dit product is €5,50 voor 9 gram, dat zou niet zo duur zijn als het een product van goede kwaliteit zou zijn, maar helaas dit vond ik echt een zonde van mijn geld aankoop.


Het 2de product: de Catrice Multi Colour Blush in 010 Riviera Rose. Net als de blush/bronzer van de Hema is ook deze multi coloured, niet met 3 maar met 4 kleuren. De kleuren zijn een goede combinatie van licht naar donker en ook goed voor mijn huid, niet te licht en niet te donker. Precies goed! De verpakking ziet er ook gewoon goed uit, vergelijkbaar met de andere Catrice verpakkingen (strak, simpel, maar mooi).



Dan nu de kwaliteit. Ik ben echt heel blij met deze blush, het is een mooie warme kleur als je ze alle 4 tegelijk aanbrengt, maar toch ook nog heel natuurlijk. Je krijgt dus niet een overdreven blush effect, wat ik erg mooi vind. De pigmentatie is ook heel goed, eigenlijk zoals we wel van de meeste Catrice producten gewend zijn. Je zou er eventueel voor kunnen kiezen om met de donkere kleuren te contouren en eventueel de lichste kleur te gebruiken om te highlighten.


And the winnar is...... De Catrice Multi colour blush, wat natuurlijk geen verassing is als je mijn reviews hebt gelezen ;) Het is echt een super fijn (alledaags) product die je ook vrijwel met alles kunt matchen, omdat het zo neutraal is, maar toch ook weer een aantal verschillende kleuren heeft. Ik raadt jullie deze blush absoluut aan (als je er naar een product als dit op zoek bent natuurlijk). Ook al mag de Hema bronzer/blusher er leuker of vrolijker uitzien, de kwaliteit van Catrice is zoooo veel beter!

Laat me weten wat jullie van deze nieuwe serie vinden en wat is jullie ervaringen met multi colour blushes/bronzers??

Tot snel,
xo Jasmijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten