dinsdag 9 augustus 2011

Essence Ballerina Backstage collectie


Vandaag een artikel over de nieuwe limited edition (LE) van Essence: Ballerina Backstage. Ik liep vandaag bij de Kruidvat voor wat dingetjes om mee te nemen op vakantie en toen ik nog even langs de make up liep, zag ik dat deze nieuwe LE collectie in de schappen lag :) Toen ik over deze collectie hoorde, had ik min of meer al besloten dat ik wel 2 van de eye souffles wilde hebben, maar toch ben ik met nog een aantal andere producten ook thuis gekomen. Benieuwd naar de swatches en mijn eerste indruk? Lees dan verder...

Als eerste moet ik bekennen dat de verpakkingen van alle producten er super leuk uitzien! De zwarte doppen hebben allemaal zo'n kanten patroon en bij de lipgloss zit er ook nog een paar ballerina's op het flesje, heel leuk gedaan. De producten zien er ook absoluut niet goedkoop uit, vind ik. De eye souffles zitten in glazen potjes en alle producten hebben een mat zwarte dop, wat ik altijd net een tikkie "duurder" eruit vind zien. Oke nu over naar de producten en natuurlijk de swatches ;)



Laten we beginnen met de nagellakken. Ik heb 2 kleurtjes gekocht: 03 On Your Gracile Tiptoe en 05 Grand Plie In Black. In totaal zijn er geloof ik 4 of 5 kleurtjes. De kleur 03 is een echt oranje/koraal kleur en dekt vrij goed (gewoon na 2 laagjes). Grand Plie in Black (05) is een mooie zwarte kleur en wat deze lak zo leuk maakt, zijn de glittertjes (die de kleur hebben van On Your Gracile Tiptoe). Ook deze kleur dekt netjes na 2 laagjes. De Ballerina Backstage lakken kosten €1,79.


De eye souffles heb ik ook in 2 kleuren: 01 Dance the Swan Lake en 02 Pas des Copper. Naar deze producten was ik heel benieuwd, omdat ik ook de creme oogschaduws uit de Holografics collectie heb geprobeerd, maar die vond ik helemaal niks, dus hopelijk geven deze een mooier resultaat.


Dance the Swan Lake is een mooie, simpele, heel licht roze kleur en wat een pigmentatie! Dit had ik echt niet verwacht :) Echt een enorme verrassing en zo op het eerste ogenblik lijken ze me super fijn om mee te werken. Ook de andere kleur Pas des Copper is echt fantastisch, super mooie koper kleur en alweer een geweldige pigmentatie! Ik ben echt blij verrast en kan niet wachten om er een look mee te gaan maken. De eye souffles kosten €2,29 per stuk en ik moet zeggen dat dit absoluut niet duur is voor het product dat je ervoor terug krijgt ;)


En als laatste de Ballerina Backstage lipglosses en alweer heb ik er hier 2 van in de kleuren: 01 Wear Your Little Tutu en 02 On Your Gracile Tiptoe. Deze lipglosses hebben een andere applicator dan we normaal van Essence gewend zijn, namelijk een echt kwastje. Kleur 01 is een heel licht, baby kleurtje roze met een piep klein shimmertje erin. Een goede kleur die je eigenlijk bij alles wel kunt matchen. De andere 02 On Your Gracile Tiptoe is precies de zelfde kleur als de nagellak alleen dan in een lipgloss, lekker fel kleurtje voor op de lippen en ik zou deze eerder dragen wanneer ik een rustigere ooglook heb.

De pigmentatie (als ik dat zo mag noemen) van de lipglosses is goed, je ziet de kleur duidelijk en is ook mooi egaal, niet dat hij een sheer is op het ene stukje en volop dekkend op een ander stukje ;) De lipglosses kosten ook €1,79 per stuk.

Ja, naar mijn mening heeft Essence het goed gedaan met deze lijn. Over de producten die ik nu heb, ben ik zeer tevreden over en de prijzen maken het natuurlijk ook erg aantrekkelijk om iets te kopen ;) Ga zeker een kijkje nemen bij een Kruidvat bij jou in de buurt, als je benieuwd bent naar de collectie natuurlijk.

Laat me weten wat je ervan vindt en wat jij eventueel zou willen hebben of al hebt van deze colletie :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten