maandag 2 januari 2012

Project Thailand


Vandaag een iets ander artikel dan jullie van mij gewend zijn, namelijk iets persoonlijks. Het leek me wel eens leuk om ook wat andere dingen dan beauty met jullie te delen. Ik ga over precies 7 weken en 5 dagen naar Thailand! Ik heb er superveel zin in en ben je benieuwd wat ik daar ga doen, lees dan even verder :)

Het begon eigenlijk als een impulsief idee. Mijn beste vriendin is afgelopen jaar geslaagd en heeft sindsdien hel veel en hard gewerkt om daarna lekker er 3 maanden tussen uit te gaan en te gaan reizen door Azie. Ze is vandaag vertrokken en ik besef het me nog niet helemaal denk ik. Ik spreek haar iedere dag en zie haar meerdere malen per week, dus de "klap" zal ongetwijfeld heel snel gaan komen...

Maar weer terug naar mijn Thailand reis :p Op een middag waren we in de sportschool en toen vertelde ze mij dat ze zou gaan reizen en gelijk als reactie zei ik: "dan kom ik je sowieso een keer opzoeken." Ik zei gewoon maar iets en natuurlijk zou ik het supertof vinden als het daadwerkelijk door zou gaan, maar het was een impulsieve reactie. Toen ik thuis kwam vertelde ik het aan mijn ouders en ook hoe ik had gereageerd, zij waren gelijk enthousiast en zeiden dat ik als die kans er echt was hem zeker niet mocht laten schieten! Zo gezegd, zo gedaan! Nadat m'n vriendin haar hele programma had uitgestippeld, konden we precies kijken waar en wanneer ik het beste langs zou kunnen komen.

Ik vertrek vrijdag 24 februari vanaf Schiphol en vlieg dan naar Chiang Mai (de 2de grootste stad van Thailand). Daar staat ze op mij te wachten en dan zijn we een paar dagen in Chiang Mai zelf, van waaruit wij vervolgens de trein pakken richting Bangkok. In Bangkok zijn we dan een dag of 4/5 en dan gaat m'n vriendin door naar Cambodja en ik vlieg naar het eiland Phuket om daar nog wat dingen zelf te gaan ondernemen.

We hebben al wat leuke hotelletjes en hostels bekeken en ik kan jullie wel vertellen, nu zij vandaag op het vliegtuig is gestapt, begint het bij mij ook behoorlijk te kriebelen! Ik tel de nachten dan ook letterlijk af. Ik heb er zoveel zin in en ben zo benieuwd naar alles wat ik daar ga tegenkomen en ga meemaken. Maar natuurlijk kijk ik het meeste uit naar het moment dat ik m'n bestie weer zie en dat we daar een top tijd gaan hebben! :)

Het leek mij wel leuk om jullie hierover een beetje op de hoogte te houden en zo af en toe een artikel plaatsen met dingen die ik heb geregeld of nog moet regelen of natuurlijk plannen die ik heb gemaakt om daar de dag door te komen en uiteraard over wat ik ga meenemen ;)

Hebben jullie nog reisplannen voor 2012?

Tot snel,
xo Jasmijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten